Afgelopen 2 weken - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Fatim - WaarBenJij.nu Afgelopen 2 weken - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Fatim - WaarBenJij.nu

Afgelopen 2 weken

Blijf op de hoogte en volg Fatim

26 Mei 2014 | Indonesië, Ubud

Afgelopen 2 weken behoorlijk druk geweest dus weinig tijd gehad om te schrijven:)
Vrijdag 16 mei is er een meisje uit Canada bij mij in huis gekomen. Ze is 19 jaar en blijft maar 2 weken. Die zaterdag hebben we lekker bij het zwembad gehangen en niet veel gedaan.
Zondag zijn we eerst ergens geweest waar ze sieraden maken, was heel bijzonder om te zien hoe ze dat allemaal maken en dat met de hand! Nadat we nog langs wat plaatjes gereden zijn gingen we naar een safari park. Dat was echt zo gaaf!! We hebben daar een ritje op een olifant gemaakt, met een busje door de rest van het park gereden waar alle dieren waren. En we mochten zelfs op de foto met een baby leeuw!! Vond dat toch een beetje eng aangezien de man daar zei dat hij die week ervoor nog door de Leeuwarder gebeten was. Maar het is goed gegaan ik heb al mijn ledematen nog!:p

De week van maandag 19 mei waren alle projecten dicht vanwege een ceremonie dat hier gehouden werd. Ter compensatie kregen wij een introductieweek. Tijdens die week hebben we veel gezien en gelopen.
Op maandag zijn we naar een markt hier in de buurt geweest. Na een lunch thuis gingen we weer op pad naar de donkey forrest. Heel vervelend die apen daar! Een paar mensen uit mijn groep zijn aangevallen door een aap! Ik liep er maar met een grote boog omheen! Na een lange wandeling terug naar huis konden we even uitrusten en douche. Na het avondeten gingen we naar een voorstelling. Gelukkig kregen we er een papiertje bij met het verhaal erop anders had ik er niet veel van begrepen!:p

Dinsdag gingen we Balinese koken. Nou ja echt koken kon je het niet noemen, heb alleen maar groene dingetjes van taugé afgehaald en het echte koken deed de organisatie zelf.. dat was wel een beetje jammer. 'S middags hebben we Balinese offerdingetjes gemaakt. We kregen uitleg over waar alles voor staat wat erin zit. Helaas mochten we het niet houden.

Woensdag was er een ceremonie. We zijn naar een tempel geweest en hebben alles van dichtbij mee kunnen maken.. echt super om dat te zien!:) 'S middags kregen we Balinese les, vraag me niet wat ik geleerd heb want dat ben ik weer vergeten haha! 'S avonds was er nog een optocht vanwege de ceremonie. Ben wel echt blij dat ik dit mee heb kunnen maken!!

Donderdag ochtend ging iedereen naar de rijstvelden lopen, omdat mijn knie nogal zeer deed ben ik niet mee gegaan en heb lekker uitgeslapen en me was gedaan. 'S middags hebben we een batik painting gedaan. Weet niet goed hoe ik moet uitleggen wat het is maar het is een soort doek met een patroon erop wat je met hele waterige verf kon verven.

Vrijdag zijn we naar een tempel in de buurt gegaan. We konden daar het heilige water in met allemaal watervallen. Onder elke waterval kon je een wens doen. Ik was weer zo slim om geen droge kleren mee te nemen dus kon zeik nat de auto in.. Haha!!
'S avonds zijn ik en 5 andere meiden naar kuta gegaan. Heb daar wat gegeten en daarna het nachtleven even verkend. We zijn naar skygarden geweest, was echt een super gave club met een club gedeelte op het dak!

Na veel te laat thuis gekomen te zijn en veel te vroeg weer wakker hebben we 's ochtends door kust gelopen en wat geshopt. 'S middags zijn we naar het strand gegaan en hebben surflessen genomen, dat was echt zooo vet!!! Ik vond het best goed gaan voor een eerste keer, heb zelf een aantal keer op de board kunnen blijven staan.
'S avonds na het eten weer vertrokken naar pedangpedang. En lekker op tijd naar bed gegaan om wat slaap in te halen.

Zondag de hele dag op het strand gehangen en 's avondhemel maar voldaan weer terug naar huis!

Dus een geweldige week gehad waarin ik heel veel dingen gezien en gedaan heb.
Ik ga proberen om de foto's van me camera af te halen en dan zullen die zo snel mogelijk volgens.

Xx Fatim

  • 27 Mei 2014 - 19:59

    Monique:

    Dat klinkt allemaal super en komt over als een geweldige vakantie :)
    Hoe is het op je werkplek?? Ben wel heel benieuwd hoe het daar gaat in verhouding met nederland. Geniet!,
    x monique kim en jan

  • 27 Mei 2014 - 22:38

    Meryam:

    Hé Fatim, wat een leuk reisverslag. Is dus echt een superweek geweest, hartstikke goed!!! En nu weer aan het werk of liggen de projecten nog stil?

    xxx

  • 30 Mei 2014 - 14:58

    Marijke:

    Hai Fatim .
    Leuk hoor zo,n reisverslag.
    En je maakt zoveel mee.
    Ik volg je op de voet (na ja op me iPad haha)
    Veel plezier nog doeiiiii.
    Gr Marijke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Fatim

Actief sinds 14 April 2014
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 4802

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 30 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: